خواص کائولین به کار رفته درمحصولات ادونیس

خواص کائولین به کار رفته درمحصولات ادونیس
آیا می دانید کائولین به کار رفته در ترکیبات آرایشی برای برای چه منظور است؟ خاک رس کائولین در لوازم آرایشی ، چرا آنقدر برجسته است ؟
از آنجایی که در محصولات آرایشی و بهداشتی ادونیس از این ماده ی با ارزش به میزاان زیادی استفاده شده در این مقاله سعی داریم در این مقاله به بررسی آن بنشینیم.

کائولین یک کانی بی نظیر در تولیدات است زیرا در دامنة گسترده PH خنثی دارد و از نظر ساختاری مقاوم است ، سفید رنگ است ، خاصیت پوشش دهی خوبی دارد .

کائولین ، که به خاک رس چین نیز معروف است ، یک خشت نرم متخلخل طبیعی است . خاک رس کائولین اغلب مواد معدنی دیگری را در خود جای داده است که رنگ آمیزی جزئی به خاک رس اضافه می کند. به دلایل فواید و کارایی بسیار این ماده  علاوه بر استفاده در محصولات  آرایشی و محصولات مراقبت شخصی ، در محصولاتی چون رنگ ، کاغذ ، داروهای معده وغیره کاربرد دارد .

میتوان اظهار داشت در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت  شخصی ،  از کائولین برای تمیز کردن وهمچنین افزودن جذب محصولات استفاده میشود. این ماده معمولاً در پودرهای صورت ، ماسک صورت ، کرم ها و لوسیون ها برای پوست های روغنی ، پودرهای حمام ، کیک پایه ، رژهای خشک ، دئودورانت ها و صابون ها یافت می شود.

کائولین خاصیت جذب کننده ای دارد که می تواند روغن اضافی را از سطح پوست جذب کند و این می تواند به طبیعی شدن پوست کمک کند. همچنین می تواند روغن ، خاک و ناخالصی های دیگری را از منافذ بیرون بکشد.
کائولین همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش قرمزی و تورم اطراف لکه های موجود کمک کند.

کائولین در محصولات لایه برداری استفاده می شود زیرا به طور کامل در آب حل نمی شود. بلکه خمیر را با ذرات بسیار ریز تشکیل می دهد،  این ذرات به عنوان ماده ساینده مهمی عمل می کنند که می تواند لایه های بالای پوست را از بین ببرد ، سلول های مرده پوست ، آرایش ، روغن اضافی ، خاک و سایر ناخالصی هایی را که ممکن است در طول روز انباشته شوند از بین ببرد.

سرانجام ، کائولین به دلیل داشتن خاصیت جاذب به عنوان ماده نگهدارنده طبیعی عمل می کند. در یک فرمولاسیون آرایشی و بهداشتی ، کائولین آب را در درون خود ، به دور از باکتریها ، مخمرها یا قالبها مخفی می کند. این میکروب ها بدون آب زنده نمی مانند. بنابراین ، کائولین یک ماده عالی برای حمایت از فرمول های محصول است و به دلیل داشتن ماده معدنی زیاد ، خاصیت جوانسازی دارد.

خاک رس کائولین همچنین برای درمان سم زدایی پوست بسیار مؤثر است. واقعیت این است که اکثر کشورهای صنعتی از هوای آلوده رنج می برند. هیچ راهی وجود ندارد که بتوانیم پوست خود را 100٪ در برابر آلودگی هوا محافظت کنیم. علاوه بر این ، بسیاری از محصولات آرایشی حاوی مواد شیمیایی مضر هستند. به همین دلیل تمیز کردن منظم پوست بسیار مهم است. خاک رس کائولین برای این منظور محصولی بسیار مناسب است زیرا فردی که از پوست خیلی خشکی رنج می برد می تواند به طور مکرر از آن استفاده کند.

ایمنی کائولین توسط پنل متخصص ارزیابی مواد اولیه زیبایی (CIR) ارزیابی شده است. پنل داده های علمی را مورد ارزیابی قرار داد و نتیجه گرفت که کائولین در استفاده از مواد آرایشی و محصولات مراقبت شخصی از امنیت برخوردار است. کائولین به اندازه کافی ملایم است که توسط افرادی با پوست حساس استفاده می شود.

محصولات ادونیس که در صدر محصولات زیبایی و درمانی قرار دارد ، علاوه بر زیبایی پوست نقش درمانی داشته و طیف وسیعی از مشکلات پوستی را هدف قرار داده است.

ساخت محصولات ارایشی و بهداشتی دستساز را از ادونیس بیاموزید .

برای مشاهده  بیشتر محصولات ارگانیک ادونیس از صفحه اینستاگرام صابون و کرم های گیاهی ادونیس دیدن فرمایید.
همچنین  برای مشاهده صفحه اینستاگرام آموزشگاه متین رویان و مشاهده کارهای بیشتر ، کلیک کنید.
 

 


نظرات

شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما


مشاوره و ثبت نام